EvigoesGhana.reismee.nl

Nog 10 dagen!

Met nog 10 dagen te gaan, ben ik nu bijna klaar voor vertrek:

M'n backpack staat ingepakt, ik heb een huurder voor mijn huisje en, omdat ik vandaag mijn visum opgehaald heb, zijn alle officiële zaakjes geregeld. De komende dagen zal ik doorbrengen met laatste spulletjes kopen, werken, bij mijn ouders'logeren' en genieten van m'n vrienden. Zo gaan we morgen lekker uit eten en borrelen als afscheid en staat er volgende week nog een nachtje weg op de planning in Zwolle.

Ondertussen is ook het project al bekend waar ik de eerste periode mag gaan werken samen met een andere vrijwilligster uit Breda. Als ik zondag 4 maart aankom in Accra, de hoofdstad, zullen we eerst beginnen met een introductie week. In die introductie week zullen we kennis maken met de partnerorganisatie van TravelActive; SYTO. Ook krijgen we informatie over de gebruiken, de do en don'ts, het eten, de taal en het volk van Ghana.

Na deze 5 dagen gaan de meeste vrijwilligers al richting hun project, maar.. ik nog niet! Ik zal nog een week langer in de hoofdstad blijven om mee te doen met een 'cultuurweek'. In die week is het de bedoeling dat ik nog meer over, jaja de cultuur, te weten kom. Zoleer ikde taal, krijg ik dans- en drum lessen. Als het goed is zal ik deze week, in tegen stelling tot de eerste dagen datwe in een hostel verblijven, al bij een gastgezin slapen.

Als deze, erg spannende en leerzameweek lijkt me, voorbij is ga ik eindelijk de andere vrijwilligster vergezellen. Het project waar ik terecht ga komenligt in de 'Ashanti region', in het midden van Ghana. Ongeveer 36 km van de stad Kumasi.

'Anja'sChildren's home' zoals het project heet, is een tehuis voor 20 kinderen in de leeftijd van 4 tot 14 jaar. Dit huis wordt gerund dooreen vader en een moeder die samen met hun gezin ook in het huis wonen. Als het goed is komen ook ik en de andere vrijwilligster in het zelfde huis te wonen. De voornaamste taken die ik zoals te doen krijg zijn:de kinderen helpen met wassen en klaar maken voor school, kleding van de kinderenwassen en strijken, opruimen en helpen met huiswerk als de kinderen weer terug zijn van school.

Pas in Ghana zal ik te horen krijgen bij welk project ik de tweede periode van mijn verblijf terecht ga komen.

Ik ben erg benieuwd of alle informatie die ik nu weet en heb gekregen straks ook pastklopt met de plaatjesdie ik stiekem al in m'n hoofd gevormd heb. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, ben erg benieuwd en sta open vooralle nieuwe indrukken.

Ghana, here I come!

Reacties

Reacties

Rozemarijn

Leuuuk!
Nog maar 10 dagen.. Echt fijn dat je me na een week komt vergzellen. Hoelang blijf je eigenlijk op het eerste project?

X

Evi

Jaa heb er écht zin in! Komt allemaal erg dichtbij nu he?!
Zag dat je je laatste spuit hebt gehad vandaag? Top! Kun jij er ook tegen aan!
Ik weet nog niet hoelang ik er blijf.. Ga in totaal 3 mnd. Dus denk dat ik sowieso jouw weken mee af maak! Leuk!!
Tot over 10 dagen :-D

Rozemarijn

Ohh gelukkig haha!
Heb er ook zoooo'n in nu!!

Rozemarijn

zin*

Marjan

Nou, spannend hoor, ook voor ons hier thuis. ;-)
En fijn dat je ook nog een paar dagen "thuis"bent.
xxx

Sanne geerts

Heey lieverd!!
Ik ga je volgen hoor! Leuk zo'n site!! Veel succes met de voorbereidingen!!! Echt super!
Xxxxxx

Jef

Have fun!

Jan en Marij

Evi, we wensen je heel veel plezier in Ghana. Dit zal een hele belevenis zijn. Geniet ervan. We hebben vandaag kennis gemaakt met je huurders, komt allemaal wel goed. We zien je weer over drie maanden . We volgen je en en wensen je heel veel succes.

Anita de Leeuw

Ik ben zo benieuwd hoe de reis is verlopen. Laat je snel iets weten.

Veel liefs xxxx
jagd

Es

Heeey Lieffie!!!
Hoe issie?? Ik hoop dat je veilig bent aangekomen en dat je een goede reis hebt gehad!!! Ik mis je nu al:( Lieverd geniet er van!!!! En laat snel iets van je horen!!!
Dikke kusssssss Es

Babs

Super leuk om van je te horen schat!! Ik kijk uit naar je eerste verhalen!

Xxx Miss you!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active