EvigoesGhana.reismee.nl

Zwaar

Zwaar.. wat bedoel ik met zwaar. Laat ik beginnen met te vertellen dat ik mijn verwachtingen wat bij moet stellen. En dat ik daar deze week flink mee bezig ben geweest. Waarschijnlijk waren mijn gedachten te makkelijk; ‘dat doe ik wel even', ‘ik heb al vaker gereisd en ben al vaker 3 maanden van huis geweest'. Toch is dit tot op verre te vergelijken met mijn eerdere buitenland ervaringen. Ten eerste ben ik hier niet alleen voor mezelf en voor ‘vakantie', maar om vrijwilligerswerk te doen. Ik kom hier om in een children's home te werken en daarbij in een gastgezin te wonen. Dat betekend dat ik me zal moeten aanpassen aan dat gezin maar ook aan de cultuur en de gewoonten, het ritme en de gang van zaken. Integreren, meedoen. Ten tweede waren mijn eerdere ervaringen van reizen met een vriend of vriendin. En daarbij met een heel ander doel, zoals vakantie, rondreizen of werken in een feestcafe, waar ik ook nog eens het vooruit zicht had dat vriendinnen mij op kwamen zoeken en waar ik constant bekenden tegen het lijf liep. Nu zit hier ik dus alleen. Of in zo verre alleen, dat je wel andere vrijwilligers om je heen hebt waar je je ervaring mee kan delen, maar er is niemand die jou écht kent. Niemand van thuis. Dat maakt uitleggen wat je denkt of voelt of vindt soms wat lastig. Al met al dus zaken waar ik niet echt rekening mee heb gehouden voordat ik aan deze reis begon. Ik ging lekker 3 maanden weg, maar dat lekker valt dus even tegen, want het is kei hard werken. Niet fysiek maar wel degelijk psychisch.

Reacties

Reacties

Cynthia

Hey Evi, mooi je eerste verhalen te lezen. Enorme hoeveelheid aan indrukken en ervaringen die je in deze korte tijd al beschrijft. Het zal af en toe zeker zwaar zijn, maar hier leeft iedereen met je mee en zijn trots op je avontuur! En benieuwd inderdaad na hoe de maan of zon (?) daar staat zoals opa zich al meerdere weken afvroeg hihi. Succes meis! Ik blijf je in ieder geval volgen. X

ES

Heeey lieve Eefje!!! Nu een weekje later als dit berichtje... Hoop dat je een beetje je plekje hebt gevonden bij jou "thuis"nu... In Griekenland ben ik je komen opzoeken en met jou naar Thailand geweest maar nu is het even iets anders... Je externe verstand is ver weg haha:) mop hou je taai!!! En geniet van alle mooie en aparte momenten.. want dit is een reis om nooit te vergeten:) ik mis jou!!! Kusssssje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active